Feit: Beperkte krimp luchtvaart schaadt economie niet
Veelgebruikte stellingen over noodzaak groei luchtvaart blijken niet wetenschappelijk onderbouwd....
18 juli, 2019De luchtvaart wordt vaak nog ontzien in de klimaatbeleid. Ook wordt er bijvoorbeeld geen BTW geheven op vliegtickets en geen accijns op kerosine. Terwijl de sector toch verantwoordelijk is voor een fors toenemend deel van de opwarming van de aarde. Kan dit eigenlijk nog wel? Wat zijnde werkelijke maatschappelijke kosten van al dat gevlieg? En waar zadelen we volgende generaties mee op?
Wat dit voor Zuid-Limburg betekent willen we eindelijk eens goed uitgezocht zien door onafhankelijke wetenschappers.
Veelgebruikte stellingen over noodzaak groei luchtvaart blijken niet wetenschappelijk onderbouwd....
18 juli, 2019Hoe eerlijk is de prijs van een vliegticket? Dat is berekend door de onderzoekers van Aviation Economics. Zij hebben in het True Price onder...
12 december, 2018De luchtvaart staat onder druk om iets te doen aan de hoge CO2-uitstoot. Grootste dilemma: klimaatverandering een halt toe roepen kan alleen...
15 november, 2018Met zijn verhaal over schokkende cijfers omtrent de Nederlandse luchtvaart sloeg Jelmer Mommers van de Correspondent de spijker op zijn kop....
13 juni, 2018We zijn binnen Europa een van de grootste uitstoters van broeikasgas per hoofd van de bevolking, Nederlanders produceren vergeleken met ande...
19 mei, 2018In de jaren '90 was er een speciaal, groots opgezet onderzoeksprogramma, Flyland genaamd. Ingenieurs, beleidsmakers en adviesbureaus van bin...
18 april, 2018Hoe kunnen overheden het vliegtuig negeren als de grootste vervuiler van de toekomst en toch ambitieuze Parijse milieudoelen stellen? En wat...
03 december, 2017