GroenLinks – ‘MAA mag niet verder groeien en moet op termijn dicht.’
Onze conclusie: Stem gerust GroenLinks. MAA mag niet verder groeien en moet op termijn dicht. Het vliegverkeer boven Limburg moet worden tegengegaan. ...
De Zuid-Limburgse heuvels: geliefd door de 600.000 inwoners en door miljoenen toeristen. Allemaal genieten ze van landschap, natuur en rust. Nog wel… maar toenemende overlast door vliegverkeer vanuit Maastricht-Aachen Airport (MAA) en Bierset (Luik – B) zetten het gebied steeds meer onder druk. Er is een nieuwe vergunning in de maak voor MAA en er zijn provinciale verkiezingen (20 maart). DE kans om de politici te laten inzien dat groei van overlast niet gewenst is. Vanwege onze gezondheid én vanwege de economische belangen van het kwaliteitstoerisme – met 20.000+ vaste fulltime banen de economische motor van het Heuvelland. Bepaal uw stem met onze keuzehulp.
OPROEP AAN POLITIEKE PARTIJEN:
Bent u het niet eens met de weergave van uw partijstandpunt of onze samenvatting: laat het ons weten! Wij zijn blij als partijen hun standpunt in deze kwestie zo duidelijk mogelijk formuleren / nuanceren. Ook als het standpunt tussentijds is aangescherpt: neem contact op met de redactie via SjoenEnStil[a]gmail.com
Onze conclusie: Stem gerust GroenLinks. MAA mag niet verder groeien en moet op termijn dicht. Het vliegverkeer boven Limburg moet worden tegengegaan. ...
Onze conclusie: Stem gerust SP, zeker als je het ook met hun andere standpunten eens bent. De vraag is wel of deze partij nog erg welkom is aan de onderhandelingstafel gezien de interne heisa afgelopen periode......
Onze conclusie: stem gerust op de PvdD. Hun partijprogramma gaat er niet erg diep op in, maar hun standpunt is duidelijk. Vliegverkeer op Maastricht-Aachen Airport mag niet worden uitgebreid....
Onze conclusie: D66 stemmen is niet zonder gevaar. Groei van het vliegverkeer, weliswaar onder voorwaarden, maar de vraag is hoe hard D66 dit zal uitonderhandelen bij coalitiebesprekingen. (Ben je zelf lid van D66 probeer dan van binnenuit je partij te bewegen tot kiezen voor toekomst)....
Onze conclusie: KIJK UIT met de PvdA. Ze kiezen niet echt. Het vliegveld mag zijn gang gaan maar de gezondheid en leefbaarheid moeten in de gaten gehouden worden. Bij college-vorming is de vraag waar de PvdA uiteindelijk staat... Ben je lid? Probeer dan duidelijkheid te eisen van je PvdA-kandidaten!...
Onze conclusie: stem NIET op het CDA. De partij is er nog steeds van overtuigd dat het vliegveld meer voordelen dan nadelen oplevert voor de economie. Hoewel CDA bestuurders in het Heuvelland inmiddels een andere mening zijn toegedaan (daarom is het stoplicht een beetje oranje)....
Onze conclusie: Stem NIET op de VVD. Zeker niet als je in het Heuvelland woont en werkt. En ook ondernemers (ook de toeleveranciers) in de Zuid-Limburgse TOERISMESECTOR kunnen deze keer beter op iets anders stemmen! Of, als je lid bent: probeer je partij op andere gedachten te brengen...
Onze conclusie: stem NIET op PVV. "MAA heeft een duidelijke meerwaarde voor de Limburgse economie en werkgelegenheid. Verder uitbreiding binnen de geldende normen en regels."...
Ontbreekt een partij? Dan hebben we geen standpunt kunnen vinden (Lokaal Limburg) of ze hebben helemaal geen programma of misschien bestaan ze niet meer (Volkspartij Limburg en Fractie Bus).
Josien Mennen maakte een opname aan de rand van "Stiltegebied" Gerendal bij het dorpje Scheulder. Ze legt uit wat de norm is voor Stiltegebieden en laat horen wat het vlieglawaai hierop voor impact heeft....
Recentelijk is de Luchtvrachtmonitor 2018 verschenen. Maar een rapport dat de realiteit verdraait, steunt niet de belangen van medeburgers en het milieu en hiermee zet de Erasmus Universiteit Rotterdam haar reputatie op het spel....
Met ondersteuning van de Stichting Duurzaam Meerssen (SDM) is het mogelijk gemaakt om inmiddels 16 particuliere meetstations te installeren. Deze zijn sinds begin mei operationeel. Er wordt gebruik gemaakt van de Duitse organisatie Deutscher Fluglärmdienst (DFLD). ...